Algemene Ledenvergadering  2023Op 14 maart 2023 vond de jaarlijkse Algemene Ledenvergadering plaats van onze Contact Groep Post Actieven GZRIJ (CGPA GZRIJ). Traditiegetrouw dus weer in maart. De voorzitter, Christa Oppers-Beumer, opende de vergadering stipt om 15 uur met flinke hamerslag. In de vergadering passeerden de gebruikelijke onderwerpen de revue. Het was een geanimeerde vergadering waarbij door de leden verschillende ideëen werden ingebracht. Onder andere omtrent het werven van leden op andere KLu onderdelen. Men werkt bv op KMA, WDT, EHV, VKL etc. maar woont in (de buurt van) Gilze Rijen. In dat geval is het uiteraard mogelijk om lid te worden van CGPA GZRIJ. Algemene Ledenvergadering  2023Het komend jaar bestaat het bestuur wederom uit: Christa Oppers-Beumer (voorzitter), Ton Bijl (secretaris), Jeroen Meijers (penningmeester), Gerard Hijmans (lid), Cees van Gageldonk (lid). Peer Oppers ondersteunt het bestuur bij alle activiteiten. Tijdens de rondvraag werd aangekondigd dat op 30 juni een reünie wordt gehouden bij het Nationaal Militair Museum te Soesterberg. Alle Contactgroepen Postactieven krijgen daarvoor een uitnodiging.

Algemene Ledenvergadering  2023Aansluitend aan de vergadering vond een social plaats. Die werd rond vier uur door de voorzitter geopend. Ze verwelkomde net als tijdens de nieuwjaars social 3 (aspirant) leden. De aanwas van nieuwe leden is een bijzondere trend die ons positief doet stemmen ten aanzien van de toekomst. Zoals ook tijdens de ALV werd aangegeven is het belangrijk dat er nieuwe leden worden geworven. Daartoe worden door het bestuur ook verschillende initiatieven ontplooid. Nieuwe leden zijn uiteraard altijd van harte welkom, dus aan alle leden het verzoek om goed rond te kijken en mogelijke aspirant leden bekend te stellen.

Tijdens de social werden als altijd geanimeerde gesprekken gevoerd en ervaringen over vroeger uitgewisseld. Sterke, waargebeurde of wonderlijke verhalen uit een verder of juist korter verleden met elkaar delen is sowieso gezellig en versterkt de band met elkaar maar ook met de Koninklijke Luchtmacht. Algemene Ledenvergadering  2023Tijdens het smaakvolle Indische buffet konden verschillende vlees, groente en eiergerechten worden geproefd. Selamat makan, smakelijk eten, was ook dit maal niet teveel gezegd. De keuken had alles uit de kast getrokken en voor vele smaaksensaties gezorgd. Nadat we van het dessert hadden genoten vertrok iedereen om 19 uur huiswaarts. We kijken al weer uit naar het volgende event op dinsdag 30 mei. Dan gaan we BBQ’en.

Foto's van de Algemene Ledenvergadering 2023